Pétain signed anti-Semitic decrees, had all governing bodies swear an oath of allegiance to him personally, turned a blind eye to hostages, was acclaimed by joyful crowds of frenchmen, enacted heinous laws, had frenchmen guillotined, and chose the distinctive Frankish battle-ax to be the emblem of his regime. And yet he had been granted full emergency powers by an elcted assembly.