Une vie avec Oradour retraces his story, with the detailed account of that day, shot among the ruins of this matyred town. A drama anchored in our collective memory and that remains the most terrible massacre of civilians in occupied France. It is also the example of a life determined by the desire to indefatigably testify so that history no longer repeats itself. It carries the imprint of memory and the desire to live, an imprint that transcends life.