Among the Yéniches, a community of Gypsies, respect the of elders and religious fervor indifferently rub shoulders with vandalism. Fred Dorkel is a member of the community: feared and admired by his own, he lives by stealing cars. One night, his life is turned on its head when an angel appears before him. For Fred, it's the sign of a second chance and he must grab hold of it. He decides to settle down. But this choice sets him against his family.