After growing up in a poor gypsy camp, Edmond Vidal, aka Momon, has retained a sense of family, unfailing loyalty and pride in his origins. Most of all, he has never really broken off from Serge Suttel, his childhood friend with whom he first discovered prison life - for stealing cherries. They both then inevitably got involved in organized crime. The crew they formed, the Gang Des Lyonnais, made them the most notorious armed robbers of early 1970s France. Their irresistible rise ended in 1974 with a spectacular arrest. Today, as he nears 60, Momon would like to forget that part of his life. He has found peace by retiring from the "business." He tends to his wife Janou, who has suffered much in the past, and to his children and grandchildren, all of whom have great respect for this man of simple and universal values, so clear-headed and full of kindness. The opposite of Serge Suttel, who has disowned nothing of his past, and who comes back into the picture.