When Dan Geraldo, a reporter on the look out for a scoop, arrives in Palombia, he doesn't yet know that he is about to make a most amazing discovery. With Pablito, a hugely resourceful local guide, Dan will live an exciting adventure, confront a diabolical botanist, famished piranhas, a dictator with a deeply hidden secret, the Paya tribe with an age-old prophecy, and finally reveal the most extraordinary news: the Marsupilami, the mythical and mischievious animal, truly exist!