On this same sea, under the same sun and the same sky as at the beginning of civilization. After many incidents and eventful moments, including a stopover in Paradise and a short stay in Hell, his epic story magically finishes in Paris. This Paris where all wanderers see their deepest dreams shine in uncertain sleep.
Eden is West attempts to echo wandering, the story of those - what we, or our mothers and fathers were yesterday - whom cross the earth, brave oceans and uniforms in the search of a roof over their heads.
Elias's story is not that of Ulysses, or that of Jean-Claude, neither is it mine.