DirectorsSynopsisOn this morning of 2001, the mountain is rumbling: an eclectic bunch of people hit the road. Escorted by a caravan made up of people from a variety of backgrounds, the Zapatistas leave the Chiapas for a 2400 mile-long journey to Mexico to demand that the agreements with regard to the rights of Native Indian rights be applied. In the suffocating humidity of the south, beneath the broiling sun of the altiplano, wrapped in the frozen mists of the north, villages, suburbs, and towns welcome the rebels with open arms and are roused by their extraordinary speeches. During the journey, we encounter the companions on the bus: Angel, the teacher; Karen, his fifteen-year-old daughter; Saturnin, a farmer from the Hidalgo mountains; Rogelio, a student activist, Sofia, a young, feminist Tarahumara; Pika Hana, the Kikapoo People’s representative; Sergio, a carpenter and singer. Production photos (5)