A year earlier… Figon, tired of dubious deals and petty scams, is on the hunt for a lucrative project. Connected to the underworld since the time he spent in jail, he’s put in charge of substantial mission: to produce a documentary about decolonization, written by Marguerite Duras and directed by Georges Franju, assisted by the famous Moroccan militant leader, Mehdi Ben Barka, who’s been employed as historical adviser.