DirectorSynopsis"Wall" is a cinematic meditation on the Israeli-Palestinian conflict made by a filmmaker who confounds the impulses leading to hatred by affirming her double Jewish/Arab culture. Employing an original approach, this documentary follows the separating wall that ploughs through one of history's most troubled landscapes, emprisoning people on one side and enclosing in people on the other. Words about everyday life and sacred songs, in Hebrew and Arabic, counter the wall's aberrant construction, resisting the call to war and cutting a path through the noise of diggers and bulldozers. Production photos (4)