My Voice
In Cape Verde, song is fundamental to life. Marriages, burials, get-togethers, break-ups, elections and inaugurations are all accompanied by song. Only young Vita doesn’t have the right to sing. In her family, an ancestral legend promises death to any girl that tries. Before leaving for France to continue her studies, she reiterates her promise to her mother. No song will ever pass her lips.
With Pierre’s help, Vita organizes a lavish party in which she stages her own funeral and resurrection, thus showing her family, friends and people, that anything is possible for whoever has the courage to dare.