DirectorActorsSynopsisIt’s a tough, harsh and violent period in history: the 13th century in France. People must be armed to live, survive. The question is which arms to choose? Those for warfare that give the power to punish and kill, or those of knowledge that give the power to read, cure? Two brothers, who’ve been separated for a long time, wage a battle to answer this question. Alongside and between them is a woman… Thomas, the elder brother, left the family farm years ago. He became a mercenary and his body is crisscrossed by scars that tell of valiant battles. He returns home to find that his mother, who knew the secrets of natural medicines, has died. She has passed her knowledge on to her youngest son, Arnaud. However, he has been attacked by brigands and lost his memory. His young wife, Guillemette, an obstinate and indestructible woman, convinces Thomas to undertake the dangerous quest of reclaiming lost knowledge. Production photos (10)