Synopsis A couple from Vigoule, a small town in France's south-west, attempts to save the small municipal theater from destruction, by giving an amateur show about the town's history and its founder, the knight Sainte-Germaine.
Alexis, the local teacher and show's author, and his wife Janine, are assisted by Norbert aka "Mr Handyman," and André, the municipal gardener. They perform the respective roles of prompt and theater security guard.