Dilettante (La)
Dilettante, wavering, neither wanting in energy nor character, yet lacking in patience and obstinacy, and totally defenceless against the bouts of boredom by why she's taken unawares and which she combats by unpremeditated ruptures and sudden abandonings, after almost 15 years in Switzerland, Pierrette Dumortier returns alone to Paris leaving behind her lover, relations, fortune and habits in the hope of starting a new life. Almost penniless, Pierrette goes to live in the suburbs in the studio apartment of her son who's on a training course in a nearby factory and who at first seems more surprised than delighted to see her. In the midst of new encounters and activities how will Pierrette manage to keep –or lose- her balance? Between a son and a daughter whom she'd like to help but who have lost the habit of needing her, between a sudden passion for a media-crazy priest which leads nowhere and an antique dealer who leads her to prison...