Children of the Marshland (1999)
Garris and Riton are the last inhabitants of marshland on an unnamed spot near the Loire River. Riton is afflicted with a crabby wife and three rowdy kids, and drowns memories of his first wife in red wine. Garris lives alone—a hard worker, humane, generous, he gives everything he earns from fishing, gathering flowers, etc., to feed and care for Riton's kids. The crew is completed by Tane and Amédée, who often visit their friends in the marshland. Tane has a job: every day he drives the local little train. Amédée is a lazy dreamer who likes reading the classics, lives with his bankrupt father and slightly crazy sister Marie in a large, dilapidated house. One day, Marie crosses Garris's path.