DirectorsActorsSynopsisSamir and Maurice sell stolen stereos for a living. One day things turn sour and they are sentenced to one year of community work in kid’s clubs. Once they’re through that, Christiane, the local social worker, suggests that they help out with a charity concert which her uncle, the mayor, is organizing. Their performance at the concert is a farce and culminates in a full-scale fireworks show that lands them behind bars. During their stay in jail, the idea for a new line of business dawns on them. They decide top set up a charity concert, for their own benefit. Charity Biz’ness hits the road... AboutCharité Biz’ness is an unpretentious, light-hearted, picturesque movie with a very cartoonish spirit. I make films for the audience, not for the critics and Sam, the character I play, is a cool guy, a smart, streetwise downtown dandy.
In my career, I’ve always tried to do one thing: make people laugh. Massipu is a ridiculous but touching character. I work by intuition, mostly. For instance, when I create a character for my “Small Ads”, I’ve no idea how he’s going to behave. But as soon as I’m in costume and made up, his voice and behavior come to me.