Grass, fink, informer, nark... Cops refer to them as ''cousins''. They're one of the family. And a cop is no good without a good cousin. But good cousins are hard to find, as police captain Gérard Delvaux (Alain Chabat) well knows. If you're not the type who's happy to twiddle his thumbs while waiting for retirement, then a cousin like "teddybear" (Patrick Timsit) is really worth looking after... Only thing is, if you want a good catch, the ''teddybear" has to get his side of the deal too... Yet his side is outside; outside the law! Sooner or later you wind up before the judge. But the rule is: ''a good cop never rats on a cousin''. So you end up not knowing which side you're on. And the fact of living side by side, shoulder to shoulder, in high-adrenaline situations makes cop and cousin...What?... Friends?