DirectorActorsSynopsisWhen you have nothing to lose, you have everything to gain! Léo and Al become friends as our century draws to a close. On the onehand, Al admits that he is "a virgin but a man of science". On the other, Léo innocently follows his impulses. Both develop an eccentric complicity that isolates them from the outside world. Time passes and Leo and Al continue to live happily on the fringe. Our two friends meet another guy, Ed, who is pretty ordinary. He works for the national electricity company, has bought a house on a twenty-year mortgage and is stuck in traffic every night on his way home from work. That morning, when Ed comes to read the meter in Al's apartment,they tell him the news: the world is due to end at 11:58 tonight!... AboutFrom the first word of the screenplay to the last day in the cutting room, this film was nourished by a lively, free and determinated spirit. Each stage had to be authentic. The exceptional constraints of the budget and schedule merely nurtured the coherence of my intentions. It was a case of showing strong emotions and using the selectivity of approaches, while respecting the soul of my screenplay. The apocalyptic theme of the story then had to be confronted with a live force...In the face of death, the existential quest of the two characters puts their anxiety into perspective. Their affective duality raises them to the universal level of the human condition. The nature of the film is a result of the peotry of the dialogue and the aesthetic care taken with the framing. Its quality takes on strength from the generous power of the actors. In a world where human beings are losing their nature, we need to change our culture or, even better, create a new one, and not, as some people seem to be saying, destroy it. By continually speaking incorrectly, you end up talking rubbish. Production photos (2)