Three Lives and Only One Death (1995)
The three stories, consecutive at first but, in the end, tragically intermingled, of Mateo Strano, a traveling salesman who comes home to his wife Maria after a long absence... of Georges Vickers, a famous anthropology professor now reduced to begging and in love with Tania, a nightclub "hostess" from Pigalle... and of Luc Allamand, a powerful businessman ensnared by a gigantic lie that becomes reality. These three stories, part-nightmare, part-comedy, are but one, since the three men are in fact a single person who suffers from "multiple personality syndrome". And although he has at least three lives, he has only one death like any normal person. A tragic death in his case, since no one can live several lives with impunity.