In 1629, Nathan Le Cerf joins the forces of the Comte d'Anchire. The latter forces him to fight a duel, then sentences him to be beheaded for having broken Louis XIII's edict on duels. Nathan escapes and flees to the Toulouse area, disguises himself as a pastel maker and settles in a lowly hut. As he plots his revenge, he marries Marthe de Lairac, unaware that she too has been bent on revenge for years now...