Cri du coeur (Le) (1995)
Moctar lives in Africa with his mother. One day, she receives a letter from France which fills her with joy : Ibrahim Sow, her husband, an immigrant worker, can at last bring them to France. The news causes upheaval in Moctar's life. He will have to leave his village, his friends and above all his ailing grand-father. After arriving in France, Moctar begins to be haunted by visions of a hyena. Given the irrationnal nature of this experience, nobody will believe him. He is made fun of. Even worse, there are concerns for his mental health. Only Paulo, a fifty-year old man he meets while wandering in the city, will help him to control his fears and to confront the hyena.